Edzés utáni reggeli

posted in: Cikkek | 0

Edzés utáni reggelim (Vaspál Melinda), avagy hogyan fogyasszunk gluténmentes zabot sósan:

Sonkás lepény salátával

Hozzávalók: 3 tojás (lehet csak a sárgája is), 3 szelet serrano/pármai sonka, 3-4 ek gluténmentes zabpehely, só, bors. A sütéshez tisztított vaj vagy kókuszzsír (esetleg olíva- vagy avokádóolaj).

A sonkát darabokra tépkedjük és a zabpehellyel együtt belekeverjük a fűszerezett, felvert tojáslébe. Nem túl forró serpenyőben szétterítjük (csak megkenjük a serpenyőt a zsiradékkal!) és lassú tűzön sütjük. Ha nem túl vastag a tészta (a serpenyő méretétől függ), fordítás nélkül is átsül.
Közben készítünk mellé egy friss salátát, amit izgalmasabbá tehetünk bármilyen bogyós gyümölccsel. Tálalásnál balzsamecet szósszal díszíthetjük.

Így hozzájuthatunk min. 20g fehérjéhez (egészségsport mellett minek tehát meginni a fehérjeturmixot, ami tejsavófehérje esetén jelentős inzulinválaszt generál – és nem mindenkinek válik előnyére. IR?), élelmi rostokhoz, egy adagnyi szénhidráthoz (keményítő), az ecet pedig segíti az emésztést és lassítja a CH-felszívódást. Egy ilyen reggeli valóban “délig tartó lendület”-et adhat!