Rezisztens keményítők és inzulinrezisztencia, valamint “falánkság”

Rezisztens keményítők és inzulinrezisztencia, valamint “falánkság”
2021.02.15.

Mivel a rezisztens keményítő azt jelenti, hogy nem emészthető, azaz emésztésnek ellenálló, így a vércukor- és inzulinszintet nem emeli.

Egy 2012-es kísérlet során egy csoport inzulinrezisztens, elhízott férfinak négy héten át napi 15-30 gramm rezisztens keményítő adtak. Inzulinérzékenységük javult a kontrollcsoport tagjaihoz képest. [F] Bizonyított tehát, hogy a 2. típusú cukorbetegség, a metabolikus szindrómák, valamint az ebből adódó szívbetegségek ellen jót tehet az étrendi fogyasztása. [F] A rezisztens keményítő azonban nem csak a testsúly direkt szabályozásában segíthet. Egy másik tanulmány kimutatta, hogy a rezisztens keményítőtartalmú ételek gyorsabban idéznek elő jóllakottság-érzetet, így kevesebb üres vagy felesleges kalóriát fogyasztunk (ami inzulinrezisztencia esetében is igen előnyös).

Aktuális, soron következő eseményeink

 

Források:

  • Resistant Starch from High-Amylose Maize Increases Insulin Sensitivity in Overweight and Obese Men Kevin C. Maki, Christine L. Pelkman, E. Terry Finocchiaro, Kathleen M. Kelley, Andrea L. Lawless, Arianne L. Schild, Tia M. RainsThe Journal of Nutrition, Volume 142, Issue 4, April 2012, Pages 717–723, Br J Nutr. 2008 Jun;99(6):1380-7. doi: 10.1017/S0007114507868528. Epub 2007 Nov 22.
  • Effect of two doses of a mixture of soluble fibres on body weight and metabolic variables in overweight or obese patients: a randomised trialJordi Salas-Salvadó et al. Br J Nutr. 2010 Mar;103(6):917-22. doi: 10.1017/S0007114509992534. Epub 2009 Oct 27.Acute ingestion of resistant starch reduces food intake in healthy adultsCaroline L Bodinham, Gary S Frost, M Denise Robertson

Ha időben szeretnél értesülni aktuális eseményeinkről, aktiváld havi rendezvényértesítőnket!