Hogyan válasszunk jól, jobban?

Hogyan válasszunk jól, jobban?
2021.08.22.
Például így:
  • pirítós helyett tegyünk hűtött burgonyát a salátánkba (a visszahűtött keményítőtartalmú élelmiszerek -pl. rizs, burgonya, quinoa stb – lassabban szívódnak fel, mint melegen fogyasztva, a bennük lévő rezisztens keményítő (továbbiakban: RK) miatt. A RK mindemellett hasznos rostforrás a vastagbél lakói számára…azaz egy remek prebiotikum.
  • ha lágy sajtot kívánnánk a salátára, válasszunk eredeti (azaz valódi bivalytejből készült) mozarella-t vagy feta sajtot (utóbbi juh- és kecsketejből készül). Ezekben kevesebb vagy már nincs laktóz (tejcukor) és a tejfehérje-szerkezetük is kedvezőbb, eltér a holstein-fríz (“tarka”) marháétól, “könnyebben” emészthetőek. (Bizonyított tejallergia esetén ezek sem opciók!)
  • ha olajos magot tennénk a salátára, válasszuk a dióféléket, leginkább a makadámdiót (vagy avokádót, olívabogyót) melynek (szemben a többi olajos maggal) magas olajsav-tartalma (omega-9) mellett alacsony az omega-6 zsírsav-tartalma.
Inzulinrezisztencia (IR) esetében mindig jól jön egy adag balzsam- vagy almaecet is egy ilyen salátára.
(a képen látható “menü” paleolit szemléletű AIP-ben – táplálkozásterápia – nem megfelelő)
(diófélék helyett olívabogyóval viszont alacsony FODMAP – szintén táplálkozásterápia)
Vaspál Melinda
Közelgő eseményeink itt érhetőek el!

Ha időben szeretnél értesülni aktuális eseményeinkről, aktiváld havi rendezvényértesítőnket!