Gyors és tápláló reggeli, maradékból

Gyors és tápláló reggeli, maradékból
2022.11.06.

Reggelik esetében fontos szempont lehet, hogy minél gyorsabban elkészüljön, ugyanakkor ne kelljen kompromisszumot kötni, maradjon tápláló és laktató is! Szuper, ha van maradékunk, mert így biztosan villámgyors reggeli készíthető. A sült lazac és az édesköményes-kapros saláta egy pár nappal ezelőtti vacsorának a maradéka volt, a tojás pedig 3 perc alatt elkészül.

A szelénhiánnyal kapcsolatos kockázatok” bejegyzésünk egy nagyon fontos témára hívja fel a figyelmet. Na, de hogyan is nézhet ki a gyakorlatban ennek a “megoldása”? Fogyasszunk rendszeresen szeléntartalmú, teljes értékű élelmiszereket (is).

A tojás – a szelénen túl – tartalmaz még a teljesség igénye nélkül: A-vitamint, D-vitamint, E-vitamint, kolint, folátot és cinket, a lazac pedig remek omega-3 forrás, továbbá B-vitaminokat, foszfort és magnéziumot is tartalmaz. Ha nincs sült lazacunk, néhány szelet füstölt lazac vagy érlelt sonka is gyors opció. A zöldsaláta pedig értékes színanyaggal és rosttal járul hozzá a komplett étkezéshez. Ez egy alacsony szénhidráttartalmú étel, mely igény esetén kiegészíthető valamilyen biztonságos keményítő forrással, pl. burgonyasalátával, visszahűtött rizzsel vagy sült gyökérzöldségekkel.

Ha időben szeretnél értesülni aktuális eseményeinkről, aktiváld havi rendezvényértesítőnket!