Omega-3 zsírsavakkal a gyermekkori asztma megelőzése érdekében

Omega-3 zsírsavakkal a gyermekkori asztma megelőzése érdekében
2019.04.07.

“Azok a nők, akik a terhességük idején omega-3 zsírsavakat tartalmazó étrendet folytattak vagy ilyen étrend-kiegészítőt szednek, egyharmadára csökkenthetik annak a kockázatát, hogy gyermekeik asztmásak legyenek vagy asztmás légzéstől szenvedjenek.
A Copenhagen Prospective Studies on Asthma in Childhood elnevezésű, a gyermekkori asztma esélyét felmérő kutatássorozat szakemberei úgy vélik, hogy a hosszú szénláncú omega-3 zsírsavak, az eikozapentaénsav (EPA) és a dokozahexaénsav (DHA) a leginkább hasznosak. Ezek természetes forrásai pl. a zsíros-bőrös tengeri halfajták (lazac, hering, makréla, szardella, szardínia).
Megjegyzés: illetve akár a magyar pisztráng is


A kutatók omega-3 zsírsavakat tartalmazó étrend-kiegészítőt adtak a terhes nők egy csoportjának és az elkövetkezendő öt évben figyelemmel kísérték a megszületett 695 gyermek egészségi állapotát.
A nők egy része 2,4 gramm halolajat kapott mindennap, a másik részük csak placebót (olívaolajat). 31 százalékkal (!) kisebb arányban betegedtek meg asztmában azoknak a nőknek a gyermekei, akik magas dózisban kaptak EPA- és DHA-zsírsavakat a terhesség ideje alatt.”

Forrás: N Engl J Med, 2016; 375: 2530-9

Táplálkozás-Beállítás megjegyzés: tápanyag-sűrűségük és komplexitásuk miatt továbbra is étrendi omega-3 forrásokat javaslunk, pl. pisztrángot. 200-250 gramm pisztráng tartalmaz 2,4 gramm omega-3 zsírt!


https://www.facebook.com/TaplalkozasBeallitas/posts/2309790609071690

Ha időben szeretnél értesülni aktuális eseményeinkről, aktiváld havi rendezvényértesítőnket!