Édes reggeli vasárnapokra

Édes reggeli vasárnapokra
2022.10.23.

Sokan szeretnének “néha-néha” valami édesebbet reggelizni. Erre hozunk egy ötletet, mely akár babáknak is adható a hozzátáplálás során. Ízvilága tetszés szerint variálható sütőtökkel, édesburgonyával, almával vagy bogyós gyümölccsel.

Ha sós formában is kipróbálnátok, remekül működik reszelt cukkinivel vagy párolt brokkolival/karfiollal mellé pedig reszelt kemény sajttal/tonhalkonzervvel.

Hozzávalók (3 főre): 1 banán, 4 tojás, 5-6ek gluténmentes zabpehely, csipet só, 1tk vaj. A zabpehely mennyisége a tojások méretétől is függ. A lényeg, hogy a végső állag ne legyen se túl sűrű, se túl híg.

A tapadásmentes serpenyőt az első adag sütése előtt vajazzuk ki (utána már nem kell). Lapos evőkanállal pont megfelelő méretűre adagolhatjuk.

Érdemes figyelni rá, hogy sok tojással készüljön, hiszen a tojássárgának magas a tápanyagtartalma (D, E, K, A vitaminok, a színét a lutein és zeaxantin adja, kiemelkedő a foszfor és lecitin (kolin+inozitol) tartalma), emiatt naponta 2-4db-ot ajánlunk fogyasztásra. Keressük a szelénes, E-vitaminos, omega-3as tojásokat is. Gyerekeknek ezekből a fajtákból rendszeresen adjunk!

Fontos, hogy ha már “édesség”, mindig tartalmazzon mikrotápanyagokat is és lehetőség szerint legyen minél alacsonyabb a glikémiás terhelése.

A kávét pedig természetesen egy kis Nutri-Kávéval fogyaszthatjuk.

Ha időben szeretnél értesülni aktuális eseményeinkről, aktiváld havi rendezvényértesítőnket!